Interrail debut

Nå har vi vært på interrail i 2 uker og det har gått kjempefint, over all forventing. Vi var jo litt spente da vi dro pga problemer med den intrrailen siden vi finner rutetider på tog, og der vi bestiller plass billetter.
Vi hadde første stopp i Malmø, der hadde vi noen timer, så vi fikk sett litt av byen og spist middag. En veldig koselig by. Det var strålende vær og vi er glad vi pakket lett så det er greit å gå rundt å kikke med bagasjen vår på ryggen. På vei til togstasjonen rullet det mørke skyer innover og det tok ikke mange minuttene før himmelen åpnet seg. Vi rakk akkurat inn på stasjonen før vi så regnet trommet på taket over tog terminalen. Her møtte vi igjen en familie som satt ved siden av oss på toget hit. To gutter på alder med våre. Da ble det lek på barna og løping rundt, helt greit å. Få brukt på litt energi før vi hoppet på natttoget fra Malmø- Berlin.
Dette var et veldig kult gammelt tog med koselig sovekupé med blå plysj sofa. Her så det ut til at vi kunne kose oss. Ungene hoppet raskt opp i 3 sovekøye. Så kom det to til inn i vår kupe. En Norsk mann med en sønn på 6 år. De var veldig hyggelige, men vi lurte litt på hvordan i alledager det skulle bli plass til alle 7 i den kupeen. Var trangt nok med oss 5 og vår bagasje. De fikk ordnet seg en annen kupe, så da fikk vi dn for oss selv.
Vi hadde ikke tenkte på at vi skulle noen timer på båt, men etter 1 time kjørte toget om bord på Stena line g vi kunne gå på dekk. Det var flott å stilte i sola med en øl og føle at første lille del av turen hadde gått veldig bra og vi var i gang med interrail turen vår.
Det tok lit tid for ungene sovnet i toget, men så sov de som steiner alle tre. Litt være med mor, som var litt redd de eldste skulle ramle ut av 3 ett køyeseng, samt at det bråket noe veldig når vi var ombordstigning på båten. Vi sto lenge stille da vi kom i land. Jeg sovnet endelig, da gikk det vel 5 min før det dundret på døren, 3 politimenn hadde pass kontroll. Ganske forvirret med håret til talle kanter fikk jeg karret meg opp og ut med 5 stykk pass uten å vekke resten av gjengen.
Vi ankom Berlin tidlig på morgenen til en solfylt dag. Hostellet var rett ved tog stasjonen.
Etter en liten frokost på hotellrommet var vi klare for å utforske første storby.